Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Sulęcinie

U nas
przyjazna atmosfera nauki

Zielona szkoła w Szklarskiej Porębie

Dom Wczasów Dziecięcych w Szklarskiej Porębie to miejsce, gdzie uczniowie z klasy  3b i 4a w dniach od 08.05 do 12.05.2017r. realizowali zadania z edukacji przyrodniczej, regionalnej i zdrowotnej. Pobyt obfitował w liczne wycieczki i imprezy.  Zwiedziliśmy Zamek Czocha w Świeradowie oraz kopalnię uranu w Kowarach. Smakowaliśmy wodę w Pijalni Wód Zdrojowych. Podziwialiśmy piękne budowle w Parku Miniatur Dolnego Śląska. Podczas nastrojowego wieczoru legend poznawaliśmy historię miasta i regionu. Uczestniczyliśmy w warsztatach Żelaznego Tygielka, ucząc się robić bransoletki, lalki i wyroby z gliny. W Hucie Szkła dzieci dowiedziały się jak powstaje szkło i w jaki sposób robi się z niego różnorodne ozdoby. Zdobyły szeroką wiedzę przyrodniczą w Muzeum Mineralogicznym. Na pewno na długo w naszej pamięci zostanie zdobycie najwyższego szczytu Szrenicy. Zadbaliśmy również o nasze zdrowie wędrując po szlakach górskich i korzystając z atrakcji basenów w hotelu Gołębiewski w Karpaczu. Największą jednak atrakcją był pokaz laserowy w Sztolni Kowary  imitujący wybuch bomby atomowej w Hiroszimie.

Mimo tak wielu  wędrówek i  wycieczek każdy kolejny dzień zaczynał się lub kończył lekcją. Na szczęście trwały one krótko. Zieloną szkołę zakończyliśmy pożegnalnym ogniskiem, podczas którego zostały rozstrzygnięte konkursy i wręczone upominki. Do domu przywieźliśmy walizki i plecaki pełne wspomnień.

Teresa Kucewicz wychowawca kl. 3 b

Ewa Stadnik wychowawca kl. 4 a

Informacja o plikach Cookies.
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.